
آنطور که در تصاویر حرفه ای پیداست، طراحی اسپرت سپرهای جلو و عقب تناسب فراوانی با قابلیت های اسپرتی M 235i دارد.
با این حال طراحی کلی بدنه بسیار به نسل قبلی نزدیک است و از این رو سری تازه را می توان فیس لیفتی از نسل پیشین سری یک کوپه نامید.به لطف تمهیدات گسترده ، وزن کلی خودرو به 1470 کیلوگرم محدود شده است.
شتاب گیری صفر تا صد با گیربکس اتوماتیک مدرن هشت سرعته سریعتر صورت می گیرد و ظرف 4.8 ثانیه امکان پذیر است با این حال گونه های مجهز به گیربکس دستی به 5.0 ثانیه زمان برای رسیدن به تندی یکصدکیلومتر بر ساعت نیاز دارند.
پیشرانه ای 3.0 لیتری توربو با 324 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور نیرو بخش M 235i خواهد بود اما دو پیشرانه چهار سیلندر توربو دیزلی نیز به عنوان مدل های اقتصادی قابل گزینش خواهند بود.



